Kandydaci starający się o pracę kierownika projektu muszą charakteryzować się określonymi cechami, zgodnymi z wymaganiami postawionymi przez pracodawców. Cechy dobrego kierownika projektu możemy podzielić na cztery kategorie: kompetencje biznesowe, umiejętności związane z zarządzaniem technologicznym, umiejętności behawioralne i interpersonalne oraz pożądane cechy osobowe.

Do kompetencji biznesowych należy:

  • ·         znajomość organizacji i branży;
  • ·         znajomość zarządzania ogólnego: marketingu, księgowości, zawierania umów, zakupów, prawa, zarządzania personelem;
  • ·         aktywne i ciągłe poszerzanie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności podwładnych;
  • ·         umiejętność szacowania budżetu;
  • ·         umiejętność przewidywania czasu realizacji.

Z kolei, umiejętności związane z zarządzaniem technologicznym to:

  • ·         znajomość przeprowadzania analiz technicznych;
  • ·         znajomość języka angielskiego;
  • ·         znajomość standardów prowadzenia projektów;
  • ·         znajomości programów wspierających prowadzenie projektów.

Wśród pożądanych umiejętności behawioralnych i interpersonalnych znajdują się:

  • ·         wywieranie wpływu;
  • ·         umiejętność komunikacji;
  • ·         umiejętność aktywnego słuchania;
  • ·         umiejętność rozwiązywanie problemów i konfliktów;
  • ·         umiejętność pracy z ludźmi i przekazywania im zadań;
  • ·         wrażliwość na ludzkie słabości, potrzeby i pragnienia;
  • ·         umiejętność walki ze stresem;
  • ·         umiejętność szkolenia pracowników i udzielania im porad;

Na cechy osobowościowe, wymagane u kandydatów na stanowisku kierownika, kierownik projektu Bielsko-Biała, składają się: umiejętności przywódcze, umiejętność zarządzania, umiejętności negocjacyjne, efektywność, asertywność, perswazja, otwartość, umiejętność podejmowania decyzji, myślenie w ogólnych kategoriach, uczciwość, inteligencja i niezależność myślenia, przedsiębiorczość i konsekwencja w działaniu, pewność siebie, umiejętność efektywnej komunikacji oraz dobra organizacja i dyscyplina.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *