Image Alt

O kierowniku projektu

   O kierowniku projektu
o zarzadzaniu projektem

Kierownikiem projektu jest osoba odpowiedzialna za powstanie oraz realizację wyznaczonego projektu. Nie może to być realizacja byle jaka, a gwarantująca uzyskanie określonego efektu końcowego w odpowiednim terminie czasowym. Wiąże się to z prawidłowym planowaniem, harmonogramowaniem, dbaniem o poszczególne etapy realizacji projektu i kontrolą poczynań zespołu projektowego. Ponadto, kierownik projektu pozyskuje budżet dla realizacji projektu oraz dba o jego prawidłowe wykorzystanie.

Warto zauważyć, że zakres obowiązków kierownika projektu zależy od rodzaju realizowanego projektu, a do najważniejszych elementów zakresu należą: zarządzanie projektem i zespołem osób wchodzących w skład zespołu produktowego, koordynacja działań, określenie potrzeb projektu, nadzór nad przygotowaniem pełnej dokumentacji technicznej, sporządzanie kalkulacji, obliczeń i zestawień, prowadzenie bieżącego monitoringu postępów realizacji projektu oraz negocjowanie i współpraca z firmami kooperującymi i dostawcami.  Ponadto, kierownik współpracuje z zarządem oraz prowadzi prezentacje i szkolenia na temat danego projektu.

Osoby ubiegające się o stanowisko project managera powinny cechować się wykształceniem wyższym technicznym oraz ukończonymi studiami podyplomowymi z zakresu zarządzania projektami. Bardzo ważnym wymogiem jest dobra znajomość języka angielskiego oraz obsługa komputera. Kandydat na project managera to osoba posiadająca minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu projektów oraz znająca narzędzia do ich zarządzania.

Kierownik projektu większość swoich obowiązków wykonuje w biurze, jednak czasem jego praca wymaga spotkań z klientami i kontrahentami w terenie. Project manager to stanowisko samodzielne, wymagające zaangażowania i systematycznej pracy. Kierownik projektu może kierować, np.: projektami informatycznymi, telekomunikacyjnymi, finansowymi, inwestycyjnymi, np. w budownictwie.

Dodaj komentarz

Imię

E-mail