Zarządzanie zespołem ludzkim w sposób gwarantujący najlepszą realizację projektu nie jest zadaniem ani łatwym, ani przyjemnym. Kierownik projektu, kierownik projektu Płock, aby sprawnie nadzorować pracę nad zleceniami często pełni wiele funkcji jednocześnie, starając się jak najlepiej połączyć obowiązki i tym samym uzyskać jak największą efektywność pracy. Podstawowymi funkcjami osoby zarządzającej projektem są: planowanie, organizowanie, motywowanie i komunikowanie.
Do innych zadań kierownika projektu należą m.in. integracja działań całego zespołu realizacji projektów, podejmowanie kluczowych decyzji oraz motywowanie zespołu. Kierownik jest osobą, która odpowiada za wysoki poziom komunikacji w projekcie, zarówno między poszczególnymi członkami zespołu, jak i z klientem. Kierownik ma za zadanie poinformować wszystkich członków zespołu projektowego o zadaniach i celach, które mają zostać zrealizowane, o harmonogramie prac, budżecie i możliwych korzyściach finansowych. Project manager zbiera wszystkie raporty, wnioski, uwagi, notatki służbowe i skargi, oraz dokładnie je analizuje. To PM odpowiada za prowadzenie negocjacji we wszystkich sprawach mających istotny wpływ na realizację projektu.
Co więcej, kierownik projektu kontroluje posiadany budżet i zasoby finansowe, oraz w razie potrzeby, wprowadza niezbędne zmiany i przygotowuje nowe rozwiązania. Musi on być w stanie bardzo szybko zareagować na pojawiające się problemy oraz odpowiednio z nimi sobie radzić. Nieumiejętne obsługiwanie zmian może bowiem negatywnie wpłynąć na ostateczny wynik projektu.
Dodaj komentarz anuluj odpowiedź