Rola kierownika projektu w poszczególnych fazach realizacji projektu przedstawia się następująco:

1. Planowanie i inicjacja

  • Zorientowanie się czy projekt jest wykonalny.
  • Zorganizowanie projektu.
  • Zdobycie zasobów potrzebnych do realizacji projektu.

2. Rozpoczęcie

  • Poinformowanie zespołu projektowego o nowym projekcie i zadaniach poszczególnych członków zespołu.
  • Monitorowanie zasobów oraz realizacji wstępnych prac w projekcie.

3. Realizacja

  • Monitorowanie i kontrola wykonywanych prac.
  • Identyfikacja i rozwiązywanie problemów.
  • Wzmożona komunikacja z dostawcami, kierownictwem i klientem.
  • Pogłębianie wiedzy członków zespołu na temat projektu.
  • Włączanie zespołu w proces podejmowania decyzji.
  • Wyznaczanie zadań z uprawnieniami i odpowiedzialnością.

4. Zamknięcie

  • Opracowanie raportów.
  • Spotkanie z klientem.
  • Wyciągnięcie wniosków z przebiegu projektu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *